czwartek, 18 maja 2017

100. Pędzel

Dziś wstawiam setny wiersz :) dobiłam do okrągłej liczby! Super i brawo ja ;D

Pędzel
Tam na czystym płótnie
Pośród zgiełku marzeń
Gdzieś przy barwnym jutrze,
Horyzoncie zdarzeń,
Leży czysty pędzel
Jak zaczarowany,
Obok świecą bielą
Rozjaśnione ściany.
Bielsze od topoli,
Tych powszechnie znanych
Z gracją i pszepychem
Zielenią odzianych.

Pędzel czarodziejski
Wszczął zataczac koła
I gdzieś cichym krzykiem
Kogoś ciągle wola!
Jakby w płótno krzyczał
Chciał ożywić dzielo..
Ale coś się stało
Mowę mu odjelo.
Tak więc już nie krzyczy,
Lecz ciągle maluje
Wciąż zatacza kręgi.
Co nim wciąż kieruje?

Mija dłuższa chwila
Pędzel opadł z sił.
Brak chwili wytchnienia.
Cóż na płótnie krył?
Podchodzisz niepewnie,
Odslaniasz woale,
Ku światłu ustawiasz,
Chłonąć ciekawstw fale...
Teraz myślisz chwile
Czemu na tym niebie
Pędzel czarodziejski
Namalował ciebie?
                                                                  J.M.

6 komentarzy:

  1. .. świetny wiersz, gratuluję 'setki' i życzę następnych równie wspaniałych ;)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na wiersz według mnie. :) Podoba mi się też wykonanie, nie od razu wiadomo do końca jak się całość będzie rozwijać.

    Dzięki za uznanie. :) Akurat tak mi się udało stworzyć coś, co można uznać za w miarę klasyczny wiersz. Miało być absurdalnie i do śmiechu nieco.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję setki, to jak rozdział zamknięty i otwarty jednocześnie .
    Podoba mi się pomysł przyrównania pędzla do stwórcy niemalże, tak to odbieram...

    OdpowiedzUsuń
  4. az chciałoby się mieć taki pędzel...nawet jakby miało mu odbierać mowę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za uznanie :-)
    Gratulacje, że to już setny utwór (wow!). Twój wiersz ma w sobie coś magicznego - czyta się go z przyjemnością!
    Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. *-*
    Myślę, że emotikon wyżej wyraża więcej niż tysiąc słów.
    Jestem zachwycony tym utworem.
    I gratuluję 100 wiersza :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za te kilka sekund poświęconych na pozostawienie po sobie śladu !! Pamiętaj, że każdy komentarz jest niczym furtka prowadząca prosto do twojego bloga ;) Dziękuję i pozdrawiam!