czwartek, 4 lutego 2016

46. ,,Jawa"

Jawa

Gdy oczy swe zamykam i sen ogarnia mnie
I idę drogą krętą i zawsze pytam "gdzie"?
Choć droga mi ta znana, bo nie raz nią kroczyłam
I wiem którędy pójdę, bo kiedyś tu już byłam.
Rozglądam się i szukam tej jednej pary oczu.
Tej jednej zabłąkanej będącej na uboczu.
I wtedy Cię znajduję. Już wiem. To jesteś Ty.
I nie ma wtedy Ja, jesteśmy tylko My.
Lecz życie jest okrutne i nic w nim nie trwa wiecznie
I nie gra według zasad, lecz robi co konieczne.
Bo nagle budzi mnie świt słońca, uśmiech ranka,
Bo to był sen i tylko sen. Nie żadna moja bajka.
Znów rozłączeni będąc tuż obok swego lica.
Do zobaczenia. Do następnego wschodu księżyca.
J.M.

7 komentarzy:

  1. Witaj widzę, że zmieniłaś szablon, lubię takie kolory, tylko nie wiem czy muzyka w tle jest dobrym rozwiązaniem. Albo powinna być bez słów taka stonowana pasująca do nastroju bloga albo nie powinno być jej wcale bo to zakłóca odbiór Twojego wiersza. Na szczęście jest przycisk gdzie można ją zatrzymać. Za to Ci dziękuję Uff. A teraz konkretnie. W tym wierszu nieco smutno melancholicznie, też żałuję, że to był sen. Końcówka mi się podoba ale pamiętaj nie powinno używać się już takich archaizmów w wierszach no chyba że taki jego klimat. Ale tu akurat to się jakoś zgrało i pasuje. Początek też dobry dwa wersy intrygują
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak wiem, że muzyka nie pasuje :P wstawiona jest na próbę, że tak powiem (szukam czegoś innego ale jak na razie nic). A z tym, żeby archaizmów nie używać to się nie spotkałam :/ Dlaczego? Według mnie jeśli jest dobrze dobrany, wkomponowany to uatrakcyjnia wiersz i wizualnie i w odbiorze. Ale dziękuje za szczerą opinię. Doceniam ;)

      Usuń
  2. To dobrze że z muzyką to eksperyment polecam ci muzykę instrumentalną albo soundtracki z filmów. Co do archaizmów to też uważam, że tu się, zgrało i pasuje co napisałam wyżej w pierwszym komentarzu. Jeśli tak się stanie jak wyżej czyli pasuje to, rzeczywiście jest tak jak piszesz wtedy wyraz jest ozdobą. Ale czasem można się potknąć o ten archaizm bo może nie pasować do wiersza a i czytelnik może go nie zrozumieć, stąd moje słowa, że raczej nie powinno się pisać archaicznie. Ale wiersz mi się podoba dałaś mi melancholię i trochę natchnienia dzięki
    Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Twoich wierszach według mnie pobrzmiewa nutka Romantyzmu. Choć czasem rytm wiersza kojarzy mi się z rapem. Eleganckie połączenie emocji i opowieści. :)

    Światła to mały Pikuś, co by bez muzyki było. :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. w Twoim wierszu odnajduje siebie,dziekuje
    pozdrawiam niebiesko do milego ulka

    OdpowiedzUsuń
  5. oj jak tu ładnie oj zostanę tu na dłużej az do wschodu księżyca:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę no i to jest to! Wielka zmiana chodzi o muzykę jeszcze trafiłaś w gust uwielbiam muzykę klasyczną a Dla Elizy Beethovena to już rozpływam się od samego słuchania. A wiesz pisałam Ci, że wprawiłaś mnie w melancholię i natchnienie no i stałaś się niechcący a może chcący bohaterką wiersza ;)
    Pozdrawiam i dzięki za Elizę ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za te kilka sekund poświęconych na pozostawienie po sobie śladu !! Pamiętaj, że każdy komentarz jest niczym furtka prowadząca prosto do twojego bloga ;) Dziękuję i pozdrawiam!