poniedziałek, 4 stycznia 2016

41. ,,Wspomnij Mnie..."

Wspomnij Mnie...

Wspomnij Mnie...
choć na chwile.
pomyśl.
Daj mi siłę,
daj nadzieje,
że wciąż żyje.
Daj wytchnienie
Jeszcze raz.
Daj nadzieje
raz po raz.
Wskrześ historie 
o tym marze!
Wskrześ istnienie
Ja pokarze.
Ten czas tu?
Już nie ma mnie.
Ten czas tu...
Czy tego chce?
Nie zachcianka
ślepy los,
jak policzek
daje cios.
Nie mam wpływu
na istnienie.
Kiedyś miałem-
stare dzieje.
Nie za dobre,
Nie za złe..
Znowu o tym marzę,
chcę...
Lecz pogodzić
się z tym trzeba.
Mam tu ładny
skrawek Nieba.
Już pogoda
z przeznaczeniem,
wielka ulga
i zbawienie,
Lecz o jedno
jeszcze proszę...
Taka złuda
lekka trosze.
Ale jedno 
tylko chce.
Tylko czasem 
Wspomnij Mnie...

Wiersz dedykuję wszystkim tym, którzy odeszli już taki czas temu, że pamięć o nich odeszła wraz z nimi, oraz tym, którzy odeszli nie tak dawno, ale wystarczająco, by ich bliscy zdążyli zapomnieć, że kiedykolwiek ktoś taki żył i był nam bliski. 

Usiądź w fotelu, weź do ręki stary album ze zdjęciami i przyjrzyj się widniejącym tam twarzom, które zastygły w wiecznym uśmiechu. Otwórz folder ze zdjęciami na dysku i przypomnij sobie ostatnią wspólną zabawę z tymi, których już nie ma...


4 komentarze:

  1. Poezja sprawia, że patrzymy na świat inaczej. Wiersz rytmiczny dobrze mu robią powtarzane frazy i mała ilość rymu. Świetnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się sposób w jaki dobierasz tematy swoich wierszy, nigdy nie wiadomo czego można się spodziewać i to jest bardzo fajne. :)

    Chciałbym kiedyś pojechać do Japonii, stąd takie nawiązania gdzie się da. :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. wzruszylam sie czytajac Twoj wiersz...przez chwile bylam ze swoja Mama i Babunia...pozdrawiam cieplo ulka

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy wiersz, tym bardziej do mnie trafia, że w moim otoczeniu odeszło w zeszłym roku kilka bliskich osób, a i ten rok zaczął się kiepsko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za te kilka sekund poświęconych na pozostawienie po sobie śladu !! Pamiętaj, że każdy komentarz jest niczym furtka prowadząca prosto do twojego bloga ;) Dziękuję i pozdrawiam!